har ett komplett K-insug med förgasare samt alla slangar, luftburk, all el på blocket inklusive generator och styrboxen för tändning ligger hemma och väntar på ny ägare. Bilen gick faktiskt väldigt bra när ja plockade av grejerna samt drog väldigt lite bensin.
[email protected] om du är intresserad ;)
Lite allmän info om vad ja vet:
K motorn har somsagt 631 toppen, HELT plan och förbränningsrum i kolvarna istället. Kompet ligger på ca 14kg ( högt ). Vid fel med kamremmen blir de skit av ventilerna. K:n har de "klena" blocket med tandpetarstakar samt den klenare veven.
Förgasaren är en så kallad vacuumförgasare, allt är vacuumstyrt, och vacuumslangarna gillar att spricka i gummianslutningarna ;K
En bra grej är dock att K:n har digital tändning samt knacksensor ( väldigt bra om man bygger turbo ) K-motorn drar även väldigt lite bensin när den fungerar.
I övrigt: K:ns insug passar med en mindre modifikation för att hänga på en weberförgasare istället ;) Annars är de bara att du rycker bort hela insuget så är ett vanligt A-insug bolt on ;)