Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steffo B
Hilmer skrev:Man får borra ett par hål och korta skraplisten för att få på speglarna, bra att tänka på.
Huven passar sig inte så det är olika nivåer vid luftintagen, bättre då att skaffa en näbbhuv från en äldre bil.
Behåll den gamla fronten.
Tack för det! Jo jag är inne på att behålla fronten faktiskt, tycker den ser lite menlös ut men med mina gamla Bosch bamsiga extralampor från typ 1992 så ska den väl bli lite uppkäftigare 8)
av Steffo B
Tack för det! Jo jag är inne på att behålla fronten faktiskt, tycker den ser lite menlös ut men med mina gamla Bosch bamsiga extralampor från typ 1992 så ska den väl bli lite uppkäftigare 8)[/quote]

Fick en ny idé om fronten: En GL-front från 79-80 ska väl passa rakt av? Hittade de rektangulära lyktorna på skroten men de hade rostiga reflektorer! Passar reflektorerna från min 86:a? De ser i alla fall ganska lika ut vid en snabb koll. Grillen hittade jag inte tyvärr.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Det går inte att blanda äldre delar med de nyare, i alla fall inte utan att få ett mycket konstigt resultat.
Den äldre GL-fronten har glas och reflektor "i ett" precis som de runda strålkastarinsatserna, de nyare strålkastarna är helt olika uppbyggda.
Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]