Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Nordda skrev:Okey. Ingen som har haft så att endast du själv får köra fordonet (trots att du är under 24) och endast äldre än 24?

Har trafikförsäkring på Folksam nu. Årspremien ligger på ca 6400 per år. Fast dom drar autogiro på 400-500 i månaden istället för att betala hela summan vid nyårsskiftet.

Max 1000 mils körning per år.
Jo :!: Jag skrev ju det i mitt inlägg. jag hade försäkring med åldersgräns 24 fast jag själv var under 24.
av anp
grammse skrev:
Nordda skrev:Okey. Ingen som har haft så att endast du själv får köra fordonet (trots att du är under 24) och endast äldre än 24?

Har trafikförsäkring på Folksam nu. Årspremien ligger på ca 6400 per år. Fast dom drar autogiro på 400-500 i månaden istället för att betala hela summan vid nyårsskiftet.

Jo :!: Jag skrev ju det i mitt inlägg. jag hade försäkring med åldersgräns 24 fast jag själv var under 24.
Hur fick du till detta försäkringsavtal?
Det är ju motsägelsefullt, minst sagt.
Användarvisningsbild
av Nexus
anp skrev:
grammse skrev:

Jag tänkte inte på det och troligtvis inte hon på bolaget. Hade det i 2 år utan någon sa något. Men hade det hänt något hade nog jag fått stå för hennes misstag eller om det var mitt fel???

De var billigast och jag ringde ej och fråga för då hade de säkert upptäckt
att det var fel :wink: .
av Nordda
grammse skrev:
anp skrev:
grammse skrev: Jo :!: Jag skrev ju det i mitt inlägg. jag hade försäkring med åldersgräns 24 fast jag själv var under 24.
Jag tänkte inte på det och troligtvis inte hon på bolaget. Hade det i 2 år utan någon sa något. Men hade det hänt något hade nog jag fått stå för hennes misstag eller om det var mitt fel???

Det var väl lugnt så länge det inte var någon annan än du som var under 24 som körde bilen. Vilket försäkringsbolag var det?
Användarvisningsbild
av Nexus
Nordda skrev:
grammse skrev:
anp skrev:Hur fick du till detta försäkringsavtal?

Det var väl lugnt så länge det inte var någon annan än du som var under 24 som körde bilen. Vilket försäkringsbolag var det?
Ska rota lite i pärmarna i källaren och se om jag ha spart papprena :???:
Användarvisningsbild
av Hilmer
Länsförsäkringar har ALLTID varit billigaste alternativet för mig, och ALDRIG några problem dom gånger jag har behövt anlita dom (bl a inbrott 2 gånger).
av Nordda
Ringde till 2 olika bolag nyss och detta blev priserna (1000 mil):

Länsförsäkringar - 6500 kr per år
Volvia - 5900 kr per år.
Folksam - 6500 kr per år men då eftersom jag bor hemma så har vi Villaförsäkring i Folksam så då fick jag rabatt så det blev 5700 kr per år.
Trygg Hansa - 5400 kr per år

Ingen hade så att andast jag som är under 24 får köra bilen utan alla med körkort fick köra bilen.

Folksam blev det eftersom allt annat är försäkrat där med och sen skilde det bara 300 kr. Så slutpriset blev 5700 kr per år. Synd att dom höjde skatten just nu är man nyligen skaffat bil och tagit körkort men det är ju min vanliga tur :???:

Tackar för all hjälp!
Användarvisningsbild
av Nexus
Nordda skrev:Ringde till 2 olika bolag nyss och detta blev priserna (1000 mil):

Volvia - 5900 kr per år.
Folksam - 6500 kr per år men då eftersom jag bor hemma så har vi Villaförsäkring i Folksam så då fick jag rabatt så det blev 5700 kr per år.

Ingen hade så att andast jag som är under 24 får köra bilen utan alla med körkort fick köra bilen.

Folksam blev det eftersom allt annat är försäkrat där med och sen skilde det bara 300 kr. Så slutpriset blev 5700 kr per år. Synd att dom höjde skatten just nu är man nyligen skaffat bil och tagit körkort men det är ju min vanliga tur :???:

Tackar för all hjälp!
Hitta inte papprena det var ju länge sen. vad valde du för självrisk??? 3000 ,5000??
av Nordda
grammse skrev:
Nordda skrev:Ringde till 2 olika bolag nyss och detta blev priserna (1000 mil):

Volvia - 5900 kr per år.

Tackar för all hjälp!
Hitta inte papprena det var ju länge sen. vad valde du för självrisk??? 3000 ,5000??

Den är väl på 1000?
av anp
Nordda skrev:Den är väl på 1000?
Inte helt säkert, kan variera beroende på vilken premienivå du väljer.
Lägre självrisk, högre premie och vice versa.

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]