Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NisseB
Hehe,

Jag såg att säljaren av den 460:n nu hade HÖJT priset till 19500! :P

Så det känns som att jag inte hade fått den för 12' ändå.
Användarvisningsbild
av boostofta
Dessa bilar rostar vääldigt lite undertill i bärande balkar, framvagnsramen undantagen då. Annars är det kosmetisk ful utvändig rost på dessa bilar.
Användarvisningsbild
av Nexus
NisseB skrev:Hehe,

Jag såg att säljaren av den 460:n nu hade HÖJT priset till 19500! :P

Så det känns som att jag inte hade fått den för 12' ändå.
19500 :lol: då lär han få behålla den länge länge. De är inte värda mycket på beg marknaden bara att inse detta :roll:
av ZeoN
16000 lät bra för den bilen men de som påstår att 460 inte är värda ngt bor i fel städer, blev erbjuden 15000:- för min obesiktad och det är min vinterbil som jag tidigare i en tråd fick fin hjälp med ! En 460 medbra service historik är värd mellan 15-25000 i fint skick så se om du hittar ngn som är billigare med lite jobb på om du vill komma billigt undan annars får du nog hosta fram slantarna !
Användarvisningsbild
av vetten
Jo menvisst du kan hitta en kanonbra 400-serien på blocket och jag tror att ibland kan man faktiskt åka "några" mil om ni fattar vad jag menar, för en 400bil brukar för det mesta funka och jag vet det av egen erfarenhet har och har haft många :shock: största problemet är ju ROST dock inte så ofta under fast framvagnsbalken vill gärna rosta i svetsarna dock inte omöjligt att fixa :lol: så en väl skött 400bil av senare årsmodell (-96) kan du faktiskt få för tillockmed under 10000:- och om du köper en med AC se till att den är nyare än -94 för då byttes kylmedlet ut mot annat än freon men det kan finnas -93:or som har freonfritt system men kolla vad det ska fyllas med, står på burken :shock: så mitt råd kolla Blocket och välj och vraka tills du hittar din Pärla för det finns många :lol:
av ZeoN
Ett gott råd är att NOGRANT kontrollera konditionen av MOTORKUDDAR speciellt på förarsidan dessa kan vara slitna och gå av med katastrof som följd.... ( vet av erfarenhet )
kollade min bil nu på besiktningen inget rostangrepp i balkar eller fästen inte ens ett hål i ngn sparklåda har bara lite ytrost som vanligt på bakre skärmarna... dessa bilar rostar men sköts dom bra rostar dom inte....
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]