Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pliind
hmm ska se om jag får upp den :S sitter som berget :/
av Rådlös
Får man fråga varför du skall ha loss fördelaren?

Om motorn fungerade i den förra bilen, är det väl inte så mycket mening i att lossa fördelaren nu? För du har väl bytt hela motorn med alla yttre tillbehör?
Användarvisningsbild
av Pliind
jepp har bytt hela motorn med tillbehör (förutom tändspole, kylare mm) lär ju ha loss fördelaren på nya motorn då den tänder så helvetes dåligt.. den kom ju dit på egen maskin (till skroten) men den lär inte ha låtit bra :/
Användarvisningsbild
av Pliind
kan det vara bromsservon som jävlas med mig?! som går så att det låter så mycket? eftersom bromsen är skit stum fast bilen är igång.. :/
av Rådlös
Bromsservot skall inte behöva låta något oavsett om det är trasigt eller rätt.
Ett stetoskop, sådan lyssningsgrej som läkare har, är utmärkt om man vill lokalisera oljud i en motor. Det fungerar även med en vanlig slang. Håll ena ändan tätt mot örat, och sök på misstänkta ställen med den andra ändan. Akta bara så att du inte fastnar i kylfläkten eller remmen!
Användarvisningsbild
av Pliind
hmm får se hur jag gör :S sitter i ett dilemma just nu.. fick reda på att min tjejs farbror ska skrota sin 245a eftersom framrutan är krossad.. så antigen plockar jag ut motorn jag har nu och tar hans eller så fixar jag problemen på denna motorn..
Användarvisningsbild
av Fluffen
Vad är det för motor i den då?:twisted:
Användarvisningsbild
av Pliind
b230a den också.. men den går iallafall som den ska :/
Användarvisningsbild
av Nexus
Sweeman skrev:b230a den också.. men den går iallafall som den ska :/
Byt till den motorn när du ändå är "varm i kläderna" :wink:
Användarvisningsbild
av camaro69
Sweeman

Om något fyllo kommer fram till dig och vrålar: BURNA!!!!

Vad får du då för vibbar? :?: :shock:

:lol:
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]