Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nordda
J00r skrev:mena ju att gamla remmar kan töjjas olika osv.
aaa...men som det står i det första inlägget så är de nybytta.
Användarvisningsbild
av Caffis
Dom här remmarna ska alltid bytas i par ( Orginal förpackningen är ett par alltså två nya remmar finns på Ok/Q8 Volvo orginal hyllan inte bilfeltema) Annars finns risken att den ena remmen blir överbelastad och vänder på sig...... ööööö visst ja... du sa det. Var på Biltema noterade att på några kartonger stog det BIltema Orginal !!!!! Va ... då for tangkarna i huvet -: Vem i hel...e vill pagiera Biltema??? när det gäller pirat delar är dom inte plagierade en gång eller????Eller är det Orginal Pirat plagiat ??? eller.... :???: :wink:
av Nordda
Caffis skrev:Dom här remmarna ska alltid bytas i par ( Orginal förpackningen är ett par alltså två nya remmar finns på Ok/Q8 Volvo orginal hyllan inte bilfeltema) Annars finns risken att den ena remmen blir överbelastad och vänder på sig...... ööööö visst ja... du sa det. Var på Biltema noterade att på några kartonger stog det BIltema Orginal !!!!! Va ... då for tangkarna i huvet -: Vem i hel...e vill pagiera Biltema??? när det gäller pirat delar är dom inte plagierade en gång eller????Eller är det Orginal Pirat plagiat ??? eller.... :???: :wink:

Förstod inte riktigt din svenska samt svenska grammatik där men vet vad du är inne på. Vad är det för skillnad på om man köper 2 st enskilda och ett par inplastade? Nej, ingen. Men det är lugnt, ska försöka hinna köpa på Mekonomen, eller i värsta fall på nån mack.
av Addekarlsson
Kan mycket väl vara skillnad på remmar om man köper dom lösa. Är dom inte tillverkade i samma serie, så är det inte säkert att dom är exakt lika, vilket dom så gott som är om man köper dom som är packade parvis.
Men det är långsökt, det håller jag med om, även om det som sagt är möjligt.

Men har du kollat så remmarna linjerar ordentligt på remskivorna? För linjerar inte båda remmarna ordentligt är det lätt hänt att dom vänder sig.
Likaså en skitig (läs "kladdig") remskiva kan orsaka detta fenomen, även om detta oxå är lite ovanligt.

Mvh/ Adde
av Nordda
Addekarlsson skrev:Kan mycket väl vara skillnad på remmar om man köper dom lösa. Är dom inte tillverkade i samma serie, så är det inte säkert att dom är exakt lika, vilket dom så gott som är om man köper dom som är packade parvis.
Men det är långsökt, det håller jag med om, även om det som sagt är möjligt.

Men har du kollat så remmarna linjerar ordentligt på remskivorna? För linjerar inte båda remmarna ordentligt är det lätt hänt att dom vänder sig.
Likaså en skitig (läs "kladdig") remskiva kan orsaka detta fenomen, även om detta oxå är lite ovanligt.

Mvh/ Adde
Jag får kolla upp det. Räcker med smärgelduk isåfall va?
Motorn tappar kraft och dör.

Har du tändstift med en elektråd kan du[…]

Eller en fördel? Då är det ju led[…]

ABS ring/sensorring

Felkoden ABS-C003A07 tyder ju vanligtvis på […]

Jag kopplade in å körde testen för[…]