- mån 15 aug 2022, 10:27
#1508778
Om stiften blir blöta får den "åt h--e" för mycket bensin av någon anledning. Kan du köra så motorn blir genomvarm? Någon mil? Får den "bara" för mycket bensin ska stiften bli mörka och sotiga. Får den alldeles för mycket ska dom vara svarta och kanske blöta, och kanske stannar på vägen.
renegadexx240 skrev:Ja stiften blir blöta men inte drunknar.. om du förstår. Ne ur den kan jag suga utan att de kommer något så den ska väl funka.. vad ska en sån bil ha i bränsletryck?Om du suger i vakuumslangen från BTR-en, ska du suga och sätta tungan för så ska slangen sitta kvar på tungan. Det ska vara helt tätt, mot insuget ska det vara öppet. Bränsletrycket ska normalt var 3 bar med nämnda slang bortkopplad sätter du tillbaka slangen slangen ska trycket sjunka. På en frisk motor ner till c:a 2,5 bar, fortfarande på tomgång.
Ne fattar ingenting!
Om stiften blir blöta får den "åt h--e" för mycket bensin av någon anledning. Kan du köra så motorn blir genomvarm? Någon mil? Får den "bara" för mycket bensin ska stiften bli mörka och sotiga. Får den alldeles för mycket ska dom vara svarta och kanske blöta, och kanske stannar på vägen.
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
- By Torp142