Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av erikgrelsson
Nu startade den!, kan de kanske vara tempgivaren där då som spökar? Tänkte är ju varmare nu på dagen.
Jag spreyade även kontakten till USA boxen med elektronik rengöring, provstartade inte innan så kan ju ev vara de å.
Men när han väl går nu så misständer den litegranna å ställde tändningen igår med stroboskop så den ska ju vara bra.
Nån mer idé??
av erikgrelsson
Frrla skrev:En snabb fråga eftersom jag är nyfiken.
Hur ser tändspolen ut på den? Är den rund som en typisk 240 spole och sitter med 3 skruvar (i en hållare) på vänstra stötdämpartonet?
Ja de är en vanlig tändspole
av Rådlös
Den i sammanhanget, lilla temperaturskillnaden som det är dessa dagar har knappast någon inverkan på startvilligheten. Om felet handlar om tempgivaren så är det nog ett mer markant fel på den. Har du ohmmätt på den?

Jag skulle nog gissa på någon glappkontakt någonstans eftersom det går från "totalvägran till samarbetsvillig" bara över dagen.
av erikgrelsson
Bytte kylare nu för 2 gången för övre avslutningen går av( ha vare skitkylare jag satt dit) å då kommer de vatten på generatorn och kabelhärvan till boxen så den va stendöd igen!! Tog loss kontakten å spreyade den och bak på generatorn å då small den igång direkt.
Kan de kanske vara nå kabelbrott bra precis där då?
av Rådlös
Om det har runnit vatten över elsystemet tidigare så måste du naturligtvis få stopp på det först. Om störningarna fortfarande finns kvar efter att du har säkrat kylaren och övriga kylsystemet, så kan du ju börja fundera på elkablar. Men se till att kylaren är hel först av allt.
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]