Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Amarace skrev:Lennart, en bild på en B23 visar inte hur en B21 ser ut ;) B21 har inga pluggar på insugssidan. Varför vet jag dock inte
Det var som f--n!!! Jag trodde dom var mer lika än vad dom då är. Är då B23 mer lik B230 då? Och B21 mer lik B16 motorn !!! Den hade heller inga frostpluggar. Där satt istället 2 luckor så man kom åt ventillyftarna :lol: :lol: :lol:
Frrla skrev: man ska inte ha oljetrycksmätare 0-10bar, 80amp generator och blockvärmare på samma ställe som oljefiltret sitter......
Jag har satt min värmare i bakre pluggen, men jag vet att vissa sätter den i främre, det är nog lättare att montera den i främre. Det var inte lätt att komma åt att montera den I den bakre på min B234F motor med slangen till AC-n och torkfiltret. Fick plocka bort främre avgasröret. Vem har sagt att det ska vara lätt......
Användarvisningsbild
av Frrla
lennarte skrev: Jag har satt min värmare i bakre pluggen, men jag vet att vissa sätter den i främre, det är nog lättare att montera den i främre. Det var inte lätt att komma åt att montera den I den bakre på min B234F motor med slangen till AC-n och torkfiltret. Fick plocka bort främre avgasröret. Vem har sagt att det ska vara lätt......
ja tog den från isbilen och den satt i främre. var böjd att passa bra där. sen tänkte jag inte så mycket mer på det, utan tänkte att jag skulle göra likadant "annars blir de strul". kommer få problem när jag ska byta remmarna till vattenpumpen och generatorn... :S men de problemet hade jag redan innan.. :D

Har dykt upp ett par lågprisbilar till nu.[…]

Men för alla behörigheter gäll[…]

Går den i fem sekunder för att sedan st[…]

Generator Pv 444

Tack!