Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Därför jag poängterade att man köper prylarna märkta "premium" vad det gäller tänddelar om man ska handla på skruvat. Då är det Bosch prylar. Men klart att Original är det mest tillförlitliga i de allra flesta fallen.
Snusebuse skrev:Därför jag poängterade att man köper prylarna märkta "premium" vad det gäller tänddelar om man ska handla på skruvat. Då är det Bosch prylar. Men klart att Original är det mest tillförlitliga i de allra flesta fallen.
därför jag skrev "3 ordentliga chanser med olika". så har nog provat de med. men va mer ska man säga. de är jag det.
Lite sent svar. Aldrig mer tänddelar från Biltema.
1. För några år sedan ägde jag en 245a 86 b230a. Bytte tändstift endast då övriga delar var okej. Efter några månader gick bilen skit när det regnade. På 3 av fyra stift hade porslinet spruckit. Snacka om skit.

2. Ännu värre. I vintras körde jag en 945a 98. Bytte fördelarlock och rotor. Efter 2 veckor dog bilen på väg till jobbet. Blev akut inköp av nuvarande 244 samt dra hem 940n med biltransport.
(tur att snuten inte var ute då det var duktigt överlass för min stackars 240)
Iallafall.
Efter mycket felsökning även med hjälp av en erfaren mekaniker visade det sig att kontakten var bruten inne i det nya fördelarlocket. Denna skit kostade mig ca 3000 kronor i delar, verkstad samt hyra av biltransport. Tyvärr hade jag inte kvar kvittot.
Då skulle jag krävt feltema på kostnaderna. Aldrig mera deras skräp :-(O)

EDIT: För övrigt samma skit med deras handbromsbackar till 940.

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Men för alla behörigheter gäller […]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]

V70 d5 2008 lastgaller

Det ska sitta sådana utrdragbara lastnä[…]