Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

lennarte skrev:
lennarte skrev:Jag har för mig att packningen inte är samma,
Sh--t, jag missade också det. Tänkte också på B230 motorn

Mvh
Lennart
ja va väll dåligt uttrykt från början av mig också. 23an är ju ingen direkt nyare motor. men för mig är de de då jag bara kör med 23er... fast nu har jag 230e topp på ena :) den går som ett skott iaf. högre komp (ca14,5) V-kam. vart kanon, skottar fina pärfårer med den, så te våren ska plöjas :)
Amarace: se där! man ska lära sig något varje dag. då har jag säkert råkat ut för en hel del bilar med bytta motorer eller ventilkåpor osv. trodde bara dom satt på b21 tills 23an kom med diverse uppdateringar såsom vv mm.

Vet att dom som kör folkrace gärna vill ha den ventilerade kåpan om den finns tillgänglig, av någon anledning. kanske för att oljan ska ta vägen någon annanstans än insuget? ja jag vet iaf inte.
Frrla skrev:Amarace: se där! man ska lära sig något varje dag. då har jag säkert råkat ut för en hel del bilar med bytta motorer eller ventilkåpor osv. trodde bara dom satt på b21 tills 23an kom med diverse uppdateringar såsom vv mm.

Vet att dom som kör folkrace gärna vill ha den ventilerade kåpan om den finns tillgänglig, av någon anledning. kanske för att oljan ska ta vägen någon annanstans än insuget? ja jag vet iaf inte.
En del har lite halv trötta botten delar med tok planade topplock så det brukar kunna bli rätt höga vevhus tryck i dom när dom ska gå på 4000rpm+ i sträck :P

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]