Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Malmstroem
Att en nyare polsk lastbil körs utan försäkring finner jag osannolikt. Att chauffören inte vill utnyttja den finner jag dock mycket sannolikt. Självrisken är nog betydligt högre än 2000:-.

Du accepterade erbjudandet. Det fanns så vitt jag kan se inget tvång att göra det. Förhoppningsvis hittar du en lösning som inte kostar för mycket.
Användarvisningsbild
av Mabuse
Droopy skrev:Polisanmäla när han fått fått 500 pix och en lykta kpl kostar 590, köp lyktan och byt för bövelen, jag ffattar inet gnället
Det är olagligt att köra runt med oförsäkrade motorfordon. <--- början på en lång diskussion om problemen i åkeribranchen.
Det börjar med en insikt om att inget kommer att bli bättre om man inte tar tag i saken och gör något åt det.
av Krill0
Hoppsan, jag fick inget mail om svar i tråden. Jo visst fan blir man lite beklämd. Det är så många fel i hela händelsen som gör en upprörd. Kostnaden för nytt bakljus är väl skit samma, det är inte mycket jag kommer att behöva lägga ut.

Jag gissar att en förare med motsvarande svensk utbildning aldrig skulle ha kört där med den bilen. För det andra skulle han ha varit tvungen att krossa halva min bil för att den där påbackningen skulle ha varit "nån idé". etc...

Hur kan man ens betala 50k för något […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Hej har en Volvo 940 b230fd som inte vill gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Man kanske kom på att det var lite lurigt at[…]

Kollad precis och jag har ingen ström till ob[…]