- tor 07 maj 2015, 08:14
#971872
Har du fungerande lambasond och sådant? Har du spridare till turbon eller har du kvar "F" spridarna? Jag har en justerbar BTR från Misab (kör på etanol ibland) så jag kan höja och sänka bränsletrycket som jag vill. Högre tryck = mera bränsle. Detta fungerar bara "till viss del" om lambdaregleringen fungerar. Höjer jag trycket över en viss gräns sätter den felkod (likaså vid undre gräns), men däremellan justerar Lambdan och boxen bränslet så Lambdavärdet ska bli 1, eller där omkring oavsett vad trycket är. Om du har boxar från en "F" motor från -92 borde du kunna få ut felkoder. Om du sätter i spridare från en turbo måste du flytta med förkopplingsmotstånden. Om du inte har en fungerande lambda, går motorn in i ett "link home mode" och då är den "bara" körbar efter ett "förprogramerat" körschema och där är ju i så fall inte turbon med.
Det blir lite gissningar om man inte har "hela bilden"
Mvh
Lennart
Det blir lite gissningar om man inte har "hela bilden"
Mvh
Lennart
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V