Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Darklady skrev:Hello. Plockade isär förgasaren å kolla gummit. såg helt å fint ut, Men skall sätta dit ett nytt, när det kommer.Det börjar bli svårt att hitta grejor till dessa nu. SAAB Har visst samma förg.Jag undrar hur man kan öka bränslet. Sitter det någon skruv under? :oops:
Har du kollat här,
http://www.misab.se
Dom kan förgasare.
Här finns både sprängskiss och reservdelar. När du sätter i det nya gummit, var observant på "klackar och försänkningar" det finns små "klackar" på gummit som ska passa i förgasaren och i trottlen. Gummit är samma på (tror jag) alla förgasare av denna typ. Volvo, Saab, Mercedes m.fl. Från -60-talet och framåt.
Munstycket sitter under en hylsa/täckbricka på undersidan av förgasaren men justeringen kan vara på lite olika sätt beroende på årsmodell. Den äldre typen kräver verktyg för att flytta munstycket upp eller ner (man brukade aldrig behöva öka bränslemängden), den senare modellen flyttade du nålen (också specialverktyg).

Mvh
Lennart
av Darklady
Hej Hade en 86a DL Där kunde man justera bränslet med en 8mm hylsa eller lednyckel. Vad är det för Förgasare? Går det att byta tro? Byta till en sådan förgasare altså. det var en 230a .tror jag.

El är bästa jag haft iaf. Hoppas dom g&o[…]

Vibration på höger sida

Jag ska syna dem och se om jag upptäcker n&ar[…]

Vänster bakfälg blir varm

Hej, jag har nu fått tillbaks ett problem me[…]

Volvo on call och GSM

Det där med 2025 stod i artikeln länkad […]