Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krang
StigH skrev:
mrsniper skrev:Nä. jag har orange lampor och söndriga vitta glas.
Hade orange lampor och (hela) :) vita glas på en annan bil som original. Helt Ok alltså.
Rött är OK på bilar från före -75 (tror jag det var..)
Vår 440 gick igenom häromdagen med Vita lyktor med oranga lampor. Men Hela grejer är ett hett tips om man ska besikta har jag hört :D
av StigH
krang skrev:[
Vår 440 gick igenom häromdagen med Vita lyktor med oranga lampor. Men Hela grejer är ett hett tips om man ska besikta har jag hört :D
Min erfarenhet av SBP är att har man fel på sådant som man kan kolla själv, typ lysen, torkare, etc så betraktas man som en "nonchalant slarvpelle" och bes mannen blir lite vassare..

(Ett gratistips till: Skriver man till SBP och klagar på en stations arbete och anser deras personal olämplig för sitt jobb och sedan kommer tillbaka en dryg vecka senare till samma station för efterkontroll , ska man INTE förvänta sig "silkesvantar på" :lol: :lol:
Det gjorde jag. Ursprungliga tvåan blev ett fullt papper...och ett blankt papper och många frågor från personalen vid efter-efterkontrollen på en ANNAN station. Inga åtgärder på bilen däremellan..)
Senast redigerad av 1 StigH, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av eslund
Och alla är vi lika inför Bilprovningen :twisted:
Användarvisningsbild
av mrsniper
Jag besiktigaden min i går (23/10-2006) i Häslleholm.

Jag fick en 2 för mitt ena bakljus fast det var brsiktningsmanen som tog sönder det. Fick inte enns en ursäkt, bara ett hånflin och han sa
"Där är ju annat att åtgärd så det gör inget".

:evil: :evil: :evil: :evil:

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]

Om man ändå ska byta skivan, skär […]

Tänkte mest på att det var något […]