- lör 01 aug 2015, 00:43
Bilen i fråga är en volvo 240 -84 med brytarsystem. Var ute och sladda och helt plötsligt gick bilen som en säck potatis, blev bogsering hem. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det men det är klart och tydligt att nått står fel till med tändningen. Bilen bööar vid hastiga gaspådrag och kan inte hålla sig vid liv i mer än ett tiotal sekunder.
Har kollat alla markeringar på diverse drev och i fördelaren och allt står som det ska. Det är nya brytarspetsar samt konding, Brytaravståndet är trippelkollat. Tändspolen är även ny, det är Biltemas torra högeffektsspole, kan denna vara boven i dramat? Extremt tacksam för alla tips!
Kan även tillägga att tändsystem som 123ignition är utom räckhåll för min plånbok.
Har kollat alla markeringar på diverse drev och i fördelaren och allt står som det ska. Det är nya brytarspetsar samt konding, Brytaravståndet är trippelkollat. Tändspolen är även ny, det är Biltemas torra högeffektsspole, kan denna vara boven i dramat? Extremt tacksam för alla tips!
Kan även tillägga att tändsystem som 123ignition är utom räckhåll för min plånbok.
Senast redigerad av 1 240janne, redigerad totalt 0 gånger.