- lör 11 apr 2015, 14:55
Ja magnetventilen måste fixas det är klart. Men jag klarar inte hitta något problem med den. Måste ta loss förgasaren antar jag. Ska göra en komptest när jag får tid. Har bara en sån med gummitopp som man ska trycka mot tändstiftshålet.... Duger kanske för att se om det är skillnad mellan cylindrarna?
Var på besiktning i går. Den gick igenom utan anmärkningar! 0.97 i co-halt. Det betyder väl att den inte är så snålställd? Eller är det för lågt? Kan inte lita på vad som står i Hynesboken kan jag tänka mig. Kanske inte säger nåt om bränsleblandingen medan man gasar?
Kände på rotoraxeln under fördelarlocket och kände att den var lite glapp. Det kan väl påverka hur jämt motorn går. Testade tändningen på 3e cylindern.. Det var 2 graders skillnad 14grader ca. Med vaccum i var det ingen skillnad hmmm.
River mig i håret.
Var på besiktning i går. Den gick igenom utan anmärkningar! 0.97 i co-halt. Det betyder väl att den inte är så snålställd? Eller är det för lågt? Kan inte lita på vad som står i Hynesboken kan jag tänka mig. Kanske inte säger nåt om bränsleblandingen medan man gasar?
Kände på rotoraxeln under fördelarlocket och kände att den var lite glapp. Det kan väl påverka hur jämt motorn går. Testade tändningen på 3e cylindern.. Det var 2 graders skillnad 14grader ca. Med vaccum i var det ingen skillnad hmmm.
är det skit i nippeln på insuget som slangen sitter på?.Tror inte det är skit i nippeln... det suger lite iallafall. Pillade lite med en ståltråd men det blev ingen skillnad.
River mig i håret.