Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oveståhl
8) tja!

nån här som vet vilken storlek det är på högtalarna som sitter i fram dörrarna på volvo 440 har funderignar på att byta ut samt dom som satt bakom baksättet på sidan.
nån här som har tips på ett fel jag har. har köpt slutsteg har färdigdragna kablar för steget satt där när jag köpte den. nu till kruxet när steget är i så själ den ström från batteriet även om du har bilen avstängd. ligger steget och tar ström ändå fast det är avstängt.

mange
Användarvisningsbild
av mrsniper
I dörrarna siter det 5 1/4"(5,25) högtarare. Detta samma storleck som siter bakom baksättet.
av Nortti
förstärkaren borde nog slockna när du stänger av själva cd-spelaren! Annars kan det vara felkopplat
av Cicaro
På steget finns det en signalspänning som gör att steget är igång bara den blir matad med plus. Kolla så du inte matat signalspänningen direkt från en pluspol. Jag skulle föreslå att du tjuvar signalströmmen från utgången på stereon för elanten neftersom då slås slutsteget på enbart när du har stereon igång...
Användarvisningsbild
av Jonte_83
Nja, skulle vilja lägga in en sak här. I dörrarna fram är 5" stora och 7" stora i hatthyllan i sedanen. Han aldrig kolla upp storleken på halvkombin.

Har lyckats haft sönder två av 400 serins modeller. Buhu. Ska nog köpa mig en 96;a snart.
Användarvisningsbild
av boostofta
440 har 5,25" i hatthyllan.

460, vet ej, möjligt att de är större
av Mr_Volvo
hej. anledningen till att steget tar ström är förmodligen att remote-kabeln inte är i kopplad eller att den är glapp. har varit ute för några glappa remote kablar i mina dar. kolla om steget lyser när stereon är avstängd i så fall så är det remote kabeln som är boven.

lycka till!
av Cicaro
460 får du själv såga ut hålen för högtalarna i hatthyllan, personligen har jag skruvat fast pioneerhögtalare 4 st som inte är infällda alls eftersom jag inte ville såga sönder hathyllan. Det finns några markeringar förgjorda för några högtalare och kablar framdragna törs dock ej säga vilken diameter dessa har eftersom jag inte använt dom, men oavsett vad för diameter det är på dom är det ju bara borr och sticksåg så får du i ganska stora högtalare där :)
Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]