Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kallsund
Det var svänghjulsgivaren (=tändlägesgivare?) som var sönder. 100 kr på skroten och lätt att både felsöka och byta. Rackaren skall ligga på 220 Ohm enligt Haynes och min var det avbrott i.
Tack för era tips.
:D

Hej.
Min 460 (2.0 -95) vill inte starta. Har gått jättefint sedan jag skaffade den i höstas, men plötsligt tänder den inte. Skruvade loss ett tändstift och fann att det var torrt (Soppafel?). Provade sedan med startgas och den hostade till lite halvhjärtat ett par gånger, men jag tycker den borde "varvat till" i alla fall. Bensin pumpen låter när jag vrider på nyckeln (kanske inte är garanti för att den pumpar?).

Alla tips är jättevarmt välkomna.

Mvh

Kalle
Senast redigerad av 2 kallsund, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Gizz
Jag hade ett liknande problem på min 440 2,0 -94 förra våren. Det visade sig vara tändlägesgivaren som hade kastat in handduken. Fast min bil startade efter ett antal försök men kunde dö efter bara några meter och vara svårstartad igen.
Användarvisningsbild
av Mr B
Jag bytte tändmodul på min för nåt år sen när min 460 totalvägrade starta på en parkering utanför ett köpcentrum... Åka hem med bilen på släp är inte det roligaste sättet...
Användarvisningsbild
av kallsund
Tack för svaren.
Eh :oops: Var sitter dessa små rackare?
Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]