Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har bes verkligen släppt din bil tidigare fast du haft trasig hastighetsmätare? Det låter väldigt otroligt för att vara sant. Vill du slippa allt elände med att laga skiten så sätt in en dyrare cykeldator som hastighetsmätare, antigen med inbyggd belysning eller med kartläsarlampa eller diod riktad på den. Besiktningen godkänner det. Fäst/limma magneten på hjulet/fälgen och sensorn på bromsoket tex. Dra en förlängd sladd in till mätaren.
Jag lyckades leta hitta den svarta boxen som visas i länken. Den satt in under golvet framför mittenbaljan. Boxen satt fast med en bred gul monteringstejp och när jag tog bort tejpen hittade jag ett kabelbrott precis innan den grönvita kabeln gick in i boxen :)

Ang. besiktningen så kan de som inte tror mig ta kontakt med svensk bilprovning samt carpect och begära ut protokoll. Där syns att miltalet är samma de senaste åren. Tycker ofta de anmärker på småsaker men missar större fel. Till exempel var båda motorkuddarna var helt av och det missade bilprovningen. Upptäckte det själv när jag skulle byta oljefilter och kuddarna byttes dagen efter.

Ok så du menar att du vid ett par tillfä[…]

Frugan tog BE efter att jag mådde lite risig[…]

Yttre dörrlister lossnat

Det är förstås inte clipsen som ko[…]

Ja, fast förbrukningen av AdBlue verkar ö[…]