Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zxcvbn
Kupevärmaruttaget fungerar, men när Jag haft i motorvärmaren ((en blockvärmrare)) i 3 timmar så är det fortfarande iskallt i blocket? Och vart själva värmeelementet går ner i blocket, alltså ingen värme alls nånstans.

Hur får man reda på vart felet ligger?

Hörde att det går att OHM mäta värmaren, hur gör man?

-26 nu och 240in velade inte som jag :///

B200k om det spelar någon roll..

Tacksam för väldigt snabba svar... MVh
Lämpligtvis med en multimeter. Ställ in på Ohmmätning. Koppla ur eventuell kupéfläkt. Sätt mätstiften på dom yttre av anslutningsstiften. Det mittre är jorden. Om det är en äldre rund kontakt så ser du dom två stift som ser lika ut. Jorden brukar alltid vara lite avvikande, större eller sitta för sig för att man inte skall kunna ta fel.

Om värmaren är hel skall det vara omkring 100 - 120 Ohm. Oändligt mycket Ohm är detsamma som avbrott. Värmaren har alltså brunnit upp, vilken dom gör förr eller senare.
Tackar så mycket för svar!!!

Juste det glömde Jag tilläga att det är den "gammla" kotakten , runda stora,

Skall Jag mäta på den kontakten då som Jag pluggar in sladden i? Alltså den Jag har i grillen, som sitter i bilen så att säga? Jag tänkte nästan man var tvungen att ta bort den från blocket och mäta.

Tack än engång!
Vad har denna för funktion?

Gissar på att den stadgar upp chassiet. Du h[…]

"Limp home mode" ?

Du har använt fel flik i läsaren. Du ska[…]

Den stora annons-tråden

Join private ladies for live chat and adult dating[…]

Dynamiska strålkastare?

Var det inte 2021 - 2023 som det fanns ett ljuspak[…]