- tor 02 okt 2014, 18:07
#903698
Hej,
Som ämnet lyder, ingen gnista på bilen och JA, jag har spenderat otaliga timmar att söka och leta igenom ett antal forum men kan inte hitta någon som, efter all felsökning har samma kvarstående problem som jag.
Bilinfo:
Volvo 245 1989
b23f
Jetronic 2.4
22,000mil
Problem:
Ingen gnista
Ingen ström på säkring 4
Ingen ström på tändspole vid startläge
Vad jag har gjort, har en donatorbil med precis samma specifikationer som bilen ovan:
*Fördelare, rotor, kablar
*Tändspole
*Tändmodul/slutsteg
*Luftmassemätare
*Bränslepumpsrelä
*Bosch-enhet
*Jetronic-enhet
*Tändningslåsgrej med massa stift på
Alla dessa delar ovan fungerar i min andra bil.
Har även.....
*Putsat, vaselinat och summrat samtliga säkringar (både inne och de 2 hängsäkringarna i motorutrymmet)
*Kontrollerat samtliga kontakter/förgreningar och försäkrat mig om att det finns kontakt
*Ny, mycket bra jord från kaross till motor
*Mätt motståndet i hallgivaren/tändlägesgivaren kalla det var du vill 171 ohm
Kontrollerat:
*Bränslepump startar vid bryggning
*Bryggat konstant plus på tändspole med batteriplus och "tjuvat" startmotorn, fungerar ej
*Inga felkoder (batteriet har varit dött)
Finns det någon här som kan hjälpa mig med vad det kan vara???
Känner mig som snubben i sällskapsresan som drar och drar i det där förbaskade startsnöret på motorn utan att skiten startar.....
Som ämnet lyder, ingen gnista på bilen och JA, jag har spenderat otaliga timmar att söka och leta igenom ett antal forum men kan inte hitta någon som, efter all felsökning har samma kvarstående problem som jag.
Bilinfo:
Volvo 245 1989
b23f
Jetronic 2.4
22,000mil
Problem:
Ingen gnista
Ingen ström på säkring 4
Ingen ström på tändspole vid startläge
Vad jag har gjort, har en donatorbil med precis samma specifikationer som bilen ovan:
*Fördelare, rotor, kablar
*Tändspole
*Tändmodul/slutsteg
*Luftmassemätare
*Bränslepumpsrelä
*Bosch-enhet
*Jetronic-enhet
*Tändningslåsgrej med massa stift på
Alla dessa delar ovan fungerar i min andra bil.
Har även.....
*Putsat, vaselinat och summrat samtliga säkringar (både inne och de 2 hängsäkringarna i motorutrymmet)
*Kontrollerat samtliga kontakter/förgreningar och försäkrat mig om att det finns kontakt
*Ny, mycket bra jord från kaross till motor
*Mätt motståndet i hallgivaren/tändlägesgivaren kalla det var du vill 171 ohm
Kontrollerat:
*Bränslepump startar vid bryggning
*Bryggat konstant plus på tändspole med batteriplus och "tjuvat" startmotorn, fungerar ej
*Inga felkoder (batteriet har varit dött)
Finns det någon här som kan hjälpa mig med vad det kan vara???
Känner mig som snubben i sällskapsresan som drar och drar i det där förbaskade startsnöret på motorn utan att skiten startar.....
Senast redigerad av 1 mcberka, redigerad totalt 0 gånger.