Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mys80
Tjena! Har en 244 -88 förberedd för radioantenn vänster bak (med förborrat hål och antennkabel). Söker nu en passande antenn i originalutförande eller så lika original som möjligt (helst inget glasfiberspröt eller liknande). Slut på Volvo. Har kollat med diverse bilskrotar men de antenner jag hittat där har inte gått att använda. Tips någon var man kan få tag i en passande original antenn eller liknande original?
av Rådlös
På min tid, då jag hade en 245 -92 hade jag också problem med antennen. Garageporten som var en vipport bröt ofta av antennen för mig. En ny på Volvo kostade flera hundralappar. Jag tröttnade och satte ett kortare antennspröt till slut. Ett före detta NMT-spröt. Det var helt säkert inte optimalt för bästa mottagning, men det fungerade.
Senare såg jag att Biltema hade en som var mycket snarlik Volvos original.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Rådlös skrev:På min tid, då jag hade en 245 -92 hade jag också problem med antennen. Garageporten som var en vipport bröt ofta av antennen för mig. En ny på Volvo kostade flera hundralappar. Jag tröttnade och satte ett kortare antennspröt till slut. Ett före detta NMT-spröt. Det var helt säkert inte optimalt för bästa mottagning, men det fungerade.
Senare såg jag att Biltema hade en som var mycket snarlik Volvos original.
Det stämmer , jag har en sån på min -88.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Allinug
Jag blev av med mitt fina långa antennspröt för en tid sedan och har också letat efter ett ersättningsantennspröt men jag håller med om att det verkar vara riktigt svårt. Dessbättre fungerar radion jättebra även utan antennspröt, men man vill ju ha antennsprötet där ändå.
Dynamiska strålkastare?

Var det inte 2021 - 2023 som det fanns ett ljuspak[…]

Den stora annons-tråden

:-o :-) https://www.blocket.se/annons/14021[…]

Räckvidd T6 Recharge

Haft min my25 i tre månader. För mig pe[…]

Du som fick tag på skärmar med ok passf[…]