Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MeduzaOhls
Det som är grejen är att när den konverterades till turbo så blev nettoeffekt kolumnen på pappret tomt vilket betyder att jag kan ta ut hur mycket som hällst ur motorn som sitter i nu.
av Arne
En oljekylare sänker ju oljetemperaturen, men du behöver nog oljekylning under kolvarna också annars får du härdsmälta i dessa motorer särskilt då du ska öka effektuttaget. I längden blir det billigare att montera i en VAG 1,9 TDI eller 2,0 TDI. Jag är inte negativ, bara realist. :roll:
av osla
MeduzaOhls skrev:Det som är grejen är att när den konverterades till turbo så blev nettoeffekt kolumnen på pappret tomt vilket betyder att jag kan ta ut hur mycket som hällst ur motorn som sitter i nu.
har du t31a motor utbytt i papperna eller?
Användarvisningsbild
av MeduzaOhls
Det sitter en voklswagens d24 som senare konverterades till turbo med ic.
av osla
MeduzaOhls skrev:Det sitter en voklswagens d24 som senare konverterades till turbo med ic.
det vet jag. men när du börjar prata om vad som står i papperna, så frågade jag om det står t31a motor utbytt i papperna. har du det i papperna så kan du sätta i vilken motor som helst bara den inte har för mycket hk och vrid för det som är godkänt i en 240
Användarvisningsbild
av MeduzaOhls
det jag menade är att ja får trimma fritt bara jag använder original motorn. men ska kolla hur det är med att byta motor.
av osla
det får du inte alls. bara för att fältet med effekt är tomt så får du inte överstiga bilens begränsningar som med en bensinmotor är kring 220 hk (vridet kommer jag inte ihåg) och då vet jag inte om det är samma begränsning på en diesel motor

El är bästa jag haft iaf. Hoppas dom g&o[…]

Vibration på höger sida

Jag ska syna dem och se om jag upptäcker n&ar[…]

Vänster bakfälg blir varm

Hej, jag har nu fått tillbaks ett problem me[…]

Volvo on call och GSM

Det där med 2025 stod i artikeln länkad […]