Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krejsi
Tjena

när jag skulle ta min voffla på dagen så startade den ej. körde den senast kvällen innan. dock lös lamnda lampan, kollade dock ej felkoder

men jag får inge respons ur diagnosuttag 2. ut 6ans uttag får jag 1-1-1 och jag har gnista och huvudsäkringen är okej(bytt hållare)
har ström fram till båda boxar och systemrelät(bränslerelät) vevaxelgivarn är uppmätt 226ohm vid kabel och 224ohm vid kontakt vid tändbox. har provat att bygla kontakt vid systemrelät för att kolla om bensinpumpar funkar och det gör dom. systemrelät drar ej vid start. har provat med annat relät och bränslebox(dock begagnande) ska prova med andra som jag vet funkar när jag får låna dom.

vad skulle det kunna tänkas vara? jag blir lite halvt galen på detta snart

/J
Prova du med ett nytt relä eller öppna det nuvarande reläet och löd om det för ett vanligt fel är dåliga lödningar.

Mvh GK
av krejsi
gnestakalle skrev:Prova du med ett nytt relä eller öppna det nuvarande reläet och löd om det för ett vanligt fel är dåliga lödningar.

Mvh GK
jag öppnade upp mitt relä och tyckte inte lödningarna såg så dåliga ut. men kanske är dåliga ändå?
Man ser oftast inte de dåliga lödningarna.

Mvh GK
av krejsi
krejsi skrev:
gnestakalle skrev:Man ser oftast inte de dåliga lödningarna.

Mvh GK

jag provar att löda om lite då

att det va så jävla enkelt :)

tack för hjälpen!!!
Det var så lite, välkommen tillbaka om du behöver hjälp.

Mvh GK

Jag håller med föregående talare.[…]

Det låter ju som att det kan bli bra. Monter[…]

Min gör lika dant ibland . D3 chipad, 2011 d[…]

Svänghjulet.