- lör 05 jul 2014, 23:19
#877802
Hej
Jag lämnade in min bil (Volvo 240GL årsmodell 1988) på verkstad över dagen för B - slang byte (inga ABS bromsar) & vekstads killen luftade enbart framhjulens 6 st nipplar efter B - slangs bytet & bak behövs inte luftas sa han......eftersom att bara slangarna fram bytes men den förklaringen känns lite fel......så vad är normalt vid ett sånt jobb ?? ska inte samtliga 8 st nipplar luftas i en speciell nummer ordning både fram & bak på bilen oavsett om man bara behöver byta dom 2 B - slangarna på ett framhjul el på båda hjulen.......jag vill bara ha lite kalla fakta innan jag går & klagar på måndag fm
Tackar på förhand
Jag lämnade in min bil (Volvo 240GL årsmodell 1988) på verkstad över dagen för B - slang byte (inga ABS bromsar) & vekstads killen luftade enbart framhjulens 6 st nipplar efter B - slangs bytet & bak behövs inte luftas sa han......eftersom att bara slangarna fram bytes men den förklaringen känns lite fel......så vad är normalt vid ett sånt jobb ?? ska inte samtliga 8 st nipplar luftas i en speciell nummer ordning både fram & bak på bilen oavsett om man bara behöver byta dom 2 B - slangarna på ett framhjul el på båda hjulen.......jag vill bara ha lite kalla fakta innan jag går & klagar på måndag fm

Tackar på förhand