Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vix
Tjena.
Var kan jag hitta clips till den nedersta listen under dörrarna till min bil och hur mycket kostar det? Finns det andra alternativ än tex. Volvo?
Ser lite sunkigt ut nu.
Mvh.
den där listen har jag tagit bort på de 240 jag hade riktiga rost samlare.
var tröskeln fin lade jag igen hålen med svets slipa osv rostskydda inne i trösklarna till sist.
Örebro argentur äffär hade lite sånt där förr om jag inte missminner mig nu vet jag inte men det är billigt att fråga.

det här är ju bara jag du gör ju som du finner bäst.

Med vänlig hälsning hasse.
Användarvisningsbild
av Vix
Allinug skrev:Är det clipsen till listen på tröskellådan som du söker?

De finns fortfarande till försäljning hos Volvo till det facila priset av 19 kr st!! Artikelnumret är 1304520. Jag har funderat på dessa, men inte slagit till:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/bo ... m/1006869/
De säljs även på eBay.
Yes! Det är de clipsen. 19 kr är ju inte jättedyrt men blir en del när man behöver många :???:.
Tack för hjälpen! Nu vet jag att det går att hitta i alla fall och får ta och beställa några snart. Kanske kan få loss några hela på skroten också (hehe, snålheten bedrar visheten).
gubbstrutt skrev:den där listen har jag tagit bort på de 240 jag hade riktiga rost samlare.
var tröskeln fin lade jag igen hålen med svets slipa osv rostskydda inne i trösklarna till sist.
Örebro argentur äffär hade lite sånt där förr om jag inte missminner mig nu vet jag inte men det är billigt att fråga.

det här är ju bara jag du gör ju som du finner bäst.

Med vänlig hälsning hasse.
Absolut. Jag hade gärna lagt igen skiten, men har inte tillgång till svets särsklit ofta.
Därför tänkte jag se till att rostskydda där och sedan sätta clips och list. Bilen är fortfarande i princip helt rostfri och skulle vara kul om den fortsatte med det.
av mys80
Har precis inhandlat ett gäng av dessa clips över disk på Bilia.Det blev inte billigt men ville inte svetsa igen hålen. Att använda clips från skroten är nog tyvärr inget alternativ. Clipsen monteras med en pinne som fungerar som expander och går inte att demontera hela.
Användarvisningsbild
av Vix
mys80 skrev:Har precis inhandlat ett gäng av dessa clips över disk på Bilia.Det blev inte billigt men ville inte svetsa igen hålen. Att använda clips från skroten är nog tyvärr inget alternativ. Clipsen monteras med en pinne som fungerar som expander och går inte att demontera hela.
Aha ok. Får väl bita i det sura äpplet och handla nya. Tack för hjälpen!
Dynamiska strålkastare?

Jag har tröttnat på min gamla XC60 och […]

Larm går v70 -07

Den sensorn i taket ska jag ta en titt på d&[…]

Lånar denna tråd, Jag har haft problem[…]

Motorn tappar kraft och dör.

De ska ja testa, tack för hjälpen! Funk[…]