- tis 03 jun 2014, 22:55
#869695
Hört så mkt gott om detta forumet så jag ser om någon kan hjälpa mig.
Har en 244GL 1985 med endast 10tusen mil på mätaren.
Den senaste tiden har den börjat misstända lite. Inget stort, men märker när man kör att han missar emellanåt.
Som den hugger till. Oregelbundet. Inget fel på kraften i maskin, drar rejält, mkt pigg.
Märks mest när man ligger typ på 2an eller 3an i låg fart och lätt körning. Hugger lite oregelbundet.
Vill inte bara bli av med felet utan även veta VAR det är så jag har bytat lite undan för undan.
Bytte först lock och rotor. Ingen större skillnad. Bytte kablar (hög kvalitet) samt stift (NGK)
Ingen större skillnad.
Fick för mig att det började när jag tankade lite E85 för att testa, hade dock bara 25 -30% inblandning.
Bytte därför plastbränslefiltret mellan pump och förgasare.
För mig känns det som att det är något med elen. Skulle det vara bränslet skulle den väl inte hugga så oregelbundet?
Kan det bli så konstigt om membranet är fel på? Den drar ingen förgasarolja.
Ingen skillnad om jag ställer den fett eller magert, eller hög eller låg tomgång. Hugger till emellanåt ändå...oavsett.
Tacksam för hjälp!
På verkstäderna finns ju snart inga kvar som klarar att justera en fugge.
Har en 244GL 1985 med endast 10tusen mil på mätaren.
Den senaste tiden har den börjat misstända lite. Inget stort, men märker när man kör att han missar emellanåt.
Som den hugger till. Oregelbundet. Inget fel på kraften i maskin, drar rejält, mkt pigg.
Märks mest när man ligger typ på 2an eller 3an i låg fart och lätt körning. Hugger lite oregelbundet.
Vill inte bara bli av med felet utan även veta VAR det är så jag har bytat lite undan för undan.
Bytte först lock och rotor. Ingen större skillnad. Bytte kablar (hög kvalitet) samt stift (NGK)
Ingen större skillnad.
Fick för mig att det började när jag tankade lite E85 för att testa, hade dock bara 25 -30% inblandning.
Bytte därför plastbränslefiltret mellan pump och förgasare.
För mig känns det som att det är något med elen. Skulle det vara bränslet skulle den väl inte hugga så oregelbundet?
Kan det bli så konstigt om membranet är fel på? Den drar ingen förgasarolja.
Ingen skillnad om jag ställer den fett eller magert, eller hög eller låg tomgång. Hugger till emellanåt ändå...oavsett.
Tacksam för hjälp!
På verkstäderna finns ju snart inga kvar som klarar att justera en fugge.