Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Jag har inget svar, men som alltid i sådana här frågor, kolla i en reservdelskatalog.
Leta upp den modellen och detaljen du har nu. Notera katalognumret. Leta sedan upp samma detalj för en tilltänkt donatorbil. Stämmer numren så är det samma.
Detta förutsätter att du tittar i samma katalog för dom båda detaljerna. Annars kan det bli galet.
Dom flesta stora reservdelsfirmorna har ju sina kataloger på nätet, så det är bara att börja med den närmaste. Det är ju SKRUVAT som du har som reklam på den här sidan. Har dom inget bra svar så går man vidare till nästa.
av turbo98
Rådlös skrev:Jag har inget svar, men som alltid i sådana här frågor, kolla i en reservdelskatalog.
Leta upp den modellen och detaljen du har nu. Notera katalognumret. Leta sedan upp samma detalj för en tilltänkt donatorbil. Stämmer numren så är det samma.
Detta förutsätter att du tittar i samma katalog för dom båda detaljerna. Annars kan det bli galet.
Dom flesta stora reservdelsfirmorna har ju sina kataloger på nätet, så det är bara att börja med den närmaste. Det är ju SKRUVAT som du har som reklam på den här sidan. Har dom inget bra svar så går man vidare till nästa.
försökt titta lite men hittar inget...

ingen som vet?
av Arne
Vet bara att det är en större kylare på D24 TIC än på en vanlig bensinare. Hur det är på en D24 sugis är jag lite osäker på. Dessutom är jag osäker på om du rymmer den stora 940 kylaren i en 240 utan att göra omfattande modifieringar. Jag tycker det borde fungera med en normal kylare från en 240 till D24 TIC motorn, montera dit en elfläkt och ta bort den mekaniska fläkten.
Dynamiska strålkastare?

Jag har tröttnat på min gamla XC60 och […]

Larm går v70 -07

Den sensorn i taket ska jag ta en titt på d&[…]

Lånar denna tråd, Jag har haft problem[…]

Godkväll Försöker komma fram till v[…]