Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo2407689
Hallå, jag köpte mig en Volvo 244 -76 (a-traktor) som ej starta, den får ingen gnista.Förra ägaren hade backat ut den från uppfarten och sedan hade den bara dött, så skulle behöva lite hjälp med att bli guidad till problemet, tändspolen får ström på både minus och plus men när jag kollar tändkablarna så kommer det ingen ström från dem till stiften. Jag har prövat 2 olika tändspolar (varav en helt ny).
Bilen har en tändmodul också om det gör någon skillnad.
Vart ska kablarna från tändspolen gå? om någon har ett bra elschema till Volvo 244 -76, eller om nån är bra på att förklara/ eller om du vill komma hit och kolla på a-traktorn och försöka hjälpa mig att hitta problemet.
Det är en B23 motor
Bor i Ängelholm
Tacksam för svar :D
Senast redigerad av 1 volvo2407689, redigerad totalt 0 gånger.
av DandanRacing
Var du befinner dig kan ju vara bra o skriva om du vill ha hjälp och vilken motor det sitter i bilen.
Testat o byta tändkablar? på min 945 så var det kabeln mellan tändspole o fördelare som sa upp sig, går att testa genom att ta en av kablarna som går mellan fördelare och tändstift och sätta den på tändspolen och sen på ett löst stift som du håller mot toppen o se om du får gnista när du kör motorn på starten.

//Andreas
av volvo2407689
DandanRacing skrev:Var du befinner dig kan ju vara bra o skriva om du vill ha hjälp och vilken motor det sitter i bilen.
Testat o byta tändkablar? på min 945 så var det kabeln mellan tändspole o fördelare som sa upp sig, går att testa genom att ta en av kablarna som går mellan fördelare och tändstift och sätta den på tändspolen och sen på ett löst stift som du håller mot toppen o se om du får gnista när du kör motorn på starten.

//Andreas
Tack för det, hade glömt det.
Okej, tack för tipset får ut å pröva det imorgon
Dynamiska strålkastare?

Jag har tröttnat på min gamla XC60 och […]

Larm går v70 -07

Den sensorn i taket ska jag ta en titt på d&[…]

Lånar denna tråd, Jag har haft problem[…]

Motorn tappar kraft och dör.

De ska ja testa, tack för hjälpen! Funk[…]