Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vix
Så var det dags igen.
De senaste dagarnas värmebölja uppskattas av många, men min bil är inte så nöjd. Startar så snällt på morgonen, men efter 9 timmar ute i solen och värmen på parkeringen är den inte lika snäll. Jag får gnugga på starten ett bra tag innan motorn ens visar tecken på liv, sedan kommer den igång stegvis och det går att gasa igång. Problemet uppstår endast när den stått en längre tid i solen/ värmen. Har jag väl fått igång den startar den lätt igen, även om jag stänger av ett par timmar. Och som sagt, på morgonen då det är lite svalare är det inga problem heller.
Detta har hänt två dagar i rad nu efter jobbet. Är aldrig svårstartad annars.
Något med bränsletrycket kanske?
Någon som känner igen sig?
Har ju nå liknande med min 245. Startar som bäst när det är kallt. Hur kallt som helst, och det är man ju tacksam för :) Men mer svårstartad när det är varmt, dock inte så svår som din. Däremot dör den på tomgången när den gått länge i värmen ( se annan tråd) Några svar har jag ej dock. Såg en tråd om V70 där de bytte fördelare och rotor vid liknande problem.
Dynamiska strålkastare?

Jag har tröttnat på min gamla XC60 och […]

Larm går v70 -07

Den sensorn i taket ska jag ta en titt på d&[…]

Lånar denna tråd, Jag har haft problem[…]

Godkväll Försöker komma fram till v[…]