Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en 142:a årsmodell 74 och har monterat på en originaldraganordning som jag köpt på skroten. Nu behöver jag en monteringsanvisning för att den ska gå igenom besiktningen.

Det är samma draganordning som till tidiga modeller av 240.

Någon som har den?
Användarvisningsbild
av Hilmer
Det brukar finnas till hands på bilprovningens stationer, jag har aldrig behövt visa upp nåt iaf utan bara hänvisat till att det är ett begagnat drag och då har det gått bra.
av Rådlös
Jag monterade på ett drag en gång på en 240. Jag fick backning på det, för man var tvingad att tvätta bort all underredsmassa på balken först. Det måste vara ren lack där ytorna ligger mot varandra. För övrift fanns mycket av monteringsdetaljerna på plats redan från fabrik. Och det mesta verkade vara självklarheter. Allt passade utom den plastskärmen som sitter under stötfångaren. Där fick jag skära upp lite.
Se till att koppla in dig rätt om du inte har en komplett kabelstam som är förtillverkad. Det finns inget som kan vara så förtretligt som ett felande elsystem i bakljus och släpvagnar.
Användarvisningsbild
av Caffis
Kolla på typ skylten som sitter på draget,dom flesta tillverkarna har monterings anvisningen ligger på nätet så det är bara att tangka o skriva ut Helt rätt,måste ligga plåt mot plåt på nyare 240 ligger det en färdig stam.bara koppla i hop.Var noga med jordsladden grov o rejäl slipa plåtrent på med koppar pasta. I med propellerfett (tål saltvatten)i dosan så slipper du oxid o elende.Täta med sikaflex eller liknande i dosa och kabelgenomföringar så håller det ett tag.

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]

Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]