Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av soetNicke
har haft ett litet uppbehåll nu när de blev kallt och 2 meter snö över bilen :P Men tänkte slänga in den i garage nu till veckan och sätta igång igen, ny huvudbroms cylinder, nya packningar till båda bak oken, sätter nog nya fram oxå, efter de ska de FAN fungera :D ? funderar de inte då så måste de vara något annat som är fel ? Men jag har luftat den här innan de började snöa med nya packningar till oken bak, luftade lätt 5-10 gånger, de vägrade fungera, finns de något sätt man kan suga ut luften från system på ?
av Rådlös
Biltema säljer bromsluftare. En anordnig som underlättar luftningen av bromsar.
För många år sedan var jag bekant med en "uppfinnarjocke". Han konstruerade en bromsluftare av ett fotogenkök, där just pumpen var det viktiga i sammanhanget. Naturligtvis behållaren osv. Men pumpen var själva hjärtat i konstruktionen.
Senare fanns några fabriksgjorda varianter på detta att köpa i handeln.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Mekonomen bl a säljer ett bra "verktyg", ett lock med slang som du t ex sätter till reservhjulet så där blir tryck i systemet.
På så vis kan man i lugn och ro lufta varje ok för sig, utan hjälp av andra.

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]

Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]