Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bensinskalle
Bild

Den lillalilla gula grejen i den vita hållaren där pilen pekar. Skitbra bild, jag vet :mrgreen:

Där ska den hänga normalt, hållaren har en lite flärp så den kan sitta där, MEN den kan mycket väl ha ramlat loss och ligga någon annan stans där under, så du får rota runt lite för att hitta den.

Jag har (eller hade kanske är rätt ord, har ev. slarvat bort dem) de gyllene böckerna för lh2.4 med felsökningsschema osv, men de gäller bara att jag lyckas komma på vart dom är, så kanske jag kan komma med några kvalificerade tips senare efter att ha läst lite där. Har själv grötat med en 240 som vägrade starta.

Finns ett par enkla funktioner man kan använda för att kolla några viktiga saker i systemet, bland annat just vevaxelgivaren. Men som sagt, måste hitta böckerna..........
av Sverkerssson
Jag ser nu - när jag loggar in för första gången på länge att jag inte svarat på de sista inläggen...ursäkta! Hursomhelst: Min gamla volvo lever än, och om jag minns rätt så var det ett relä som behövde bytas. Tyvärr minns jag inte längre riktigt vad som var problemet, för jag brukar glömma gamla problem fort till förmån för alla nya som dyker upp hela tiden :)

Tack i alla fall i efterskott för alla goda råd! Nu har jag ett nytt problem, med en annan volvo, men jag öppnar en ny tråd för det...
Värmepaket 940

Läs detta. https://www.jagrullar.se/forum/vie[…]

Problem med värmen på 740

Gött att vara till nytta ibland....😁😁

Ingen byter skärmkanter fram, byt hela sk&aum[…]

Motorfästen XC60 -17

Man ser att det spruckit. Iaf det övre. Men d[…]