Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Beson
Skum bensinlukt inne i bilen...luktar inget i motorrummet och inget under vad jag kan märka. Märks bäst när jag vevar ner rutan på förardörren under färd, kan bero på att lukten känns när det kommer in frisk luft, men å andra sidan känns den inte när jag släpper in luft genom munstyckena i mitten...känns också lite när bilen står still med motorn avslagen strax efter färd. Hade samma fenomen på en 745-91 för nåt år sedan. Borde väl rimligtvis vara någon mer som råkat ut för det? Och som vet vad det beror på?
Användarvisningsbild
av Allinug
Om någon slang till vevhusventilationen har lossnat så luktar det bensinaktigt i bilen (det har jag själv varit med om).
Går bilen bra för övrigt?
av Beson
Allinug skrev:Om någon slang till vevhusventilationen har lossnat så luktar det bensinaktigt i bilen (det har jag själv varit med om).
Går bilen bra för övrigt?
Tackar, det ska jag kolla! Jo den går som ett skott faktiskt....Nu på kvällen hade jag väldigt lite bensin i tanken och tyckte inte jag kände någon lukt...utom lite när jag stannat
Användarvisningsbild
av Frrla
Kan ju vara värt å kolla slangfästerna till förpumpen i tanken. dom brukar rosta sönder med tiden.

Bytte på 244an då det luktade bränsle i bilen och förpumpen hade stannat. Efter det vart de bra.
Detta sitter ju utanför bilen och under, bak, men ändå tog sig lukten in i bilen på något vis.
av Beson
Frrla skrev:Kan ju vara värt å kolla slangfästerna till förpumpen i tanken. dom brukar rosta sönder med tiden.

Bytte på 244an då det luktade bränsle i bilen och förpumpen hade stannat. Efter det vart de bra.
Detta sitter ju utanför bilen och under, bak, men ändå tog sig lukten in i bilen på något vis.
Ok, tack! Ska kollas!
Dimljus Volvo v60 2020

Tänkte höra fick en uppdatering på[…]

Motorfästen XC60 -17

Har verkligen det övre spruckit, det är […]

Idag fick jag felmeddelande att stödbatteriet[…]

Tillverkade egna fästen och skippade distanse[…]