- lör 27 jan 2007, 17:19
Jag har kraftiga vibrationer från motorn vid omkring 2500rpm. Det mesta i bilen vibrerar vid detta varvtal och jag undrar om det kan vara den dämpare som sitter mellan motorblocket och karossen på kamsidan som tagit slut. Har haft bilen inne på besiktningsreparation och bad dem kolla lite snabbt på motorfästen och kuddar och de ska vara okej.
Så i dag slog jag slag i saken och körde en sväng med vibrationsdämparen bortkopplad från motorn. INGEN skillnad i vibrationer. För mig kan detta betyda två saker.
1) Vibrationsdämparen är defekt och dämpar inte motorns rörelser i denna riktning som man kan tro att det är tänkt. Det skulle medföra dessa kraftiga vibrationer som jag har.
2) Vibrationsdämparen är inte tänkt att dämpa de vibrationer som jag har överhuvudtaget. Felet ligger någon annanstans.
Jag kommer inte längre med det här och ni får gärna hjälpa mig :D :D :D
Så i dag slog jag slag i saken och körde en sväng med vibrationsdämparen bortkopplad från motorn. INGEN skillnad i vibrationer. För mig kan detta betyda två saker.
1) Vibrationsdämparen är defekt och dämpar inte motorns rörelser i denna riktning som man kan tro att det är tänkt. Det skulle medföra dessa kraftiga vibrationer som jag har.
2) Vibrationsdämparen är inte tänkt att dämpa de vibrationer som jag har överhuvudtaget. Felet ligger någon annanstans.
Jag kommer inte längre med det här och ni får gärna hjälpa mig :D :D :D