- lör 15 feb 2014, 10:22
I början på året köpte jag en 244 GLT-84 , den har rullat bara 10,000 mil och köpt ny i Trelleborg på Verdexa, bilen första ägare en äldre dam som körde knappa 3000 mil 1984-2000, sen 2 äldre farbröder som ägare ....................................
Jag sitter och funderar o funderar, GLT var ju en lyxigare 244 på sin tid o ofta mycket utrustad om man jämför med en vanlig DL o GL .....................
Min bil har inga lyx saker , bara standard servostyrning och starkare motorn B23E, annars inget mer lyxigt som soltak, elhissar mm, är detta inte en lite ovanlig udda lösning på en GLT ?
År min 244 en udda GLT eller är mina funderingar helt upp åt väggarna ?
Jag har ägt och kört många Volvobilar, hade många 240 på dess glansdagar, minns min 244GLE från 80 som var en riktig lyx bil mot en vanlig 244.
Kul om någon har lite information till mig :D
Jag sitter och funderar o funderar, GLT var ju en lyxigare 244 på sin tid o ofta mycket utrustad om man jämför med en vanlig DL o GL .....................
Min bil har inga lyx saker , bara standard servostyrning och starkare motorn B23E, annars inget mer lyxigt som soltak, elhissar mm, är detta inte en lite ovanlig udda lösning på en GLT ?
År min 244 en udda GLT eller är mina funderingar helt upp åt väggarna ?
Jag har ägt och kört många Volvobilar, hade många 240 på dess glansdagar, minns min 244GLE från 80 som var en riktig lyx bil mot en vanlig 244.
Kul om någon har lite information till mig :D