Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har ett problem.
Min 360 b200f med insprutning startar när jag mal med startmotorn men dör direkt när jag släpper nyckeln. borde inte vara bränslepumpen eftersom den startar men dör direkt när amn släpper nyckeln. När jag mal och den startar kan jag gasa och den går bra i motorn men så fort jag släpper nyckeln så dör den direkt. jag testade att tjuvkoppla den och samma sak hände så borde inte vara tändningslåset, kan något blivit felkopplat när jag bytte startmotor?
Tacksam för alla förslag.
/Samuel
Hej.
Låter som något knas med tändspolen, kolla alla kablar på den.
Jag hade dock liknande problem på gummans V70, startade direkt men lag av nån sekund efter att nyckeln gått tillbaka till
"tändningsläge". Det visade sig vara kabelbrott vid soppapumpen.

Om du uteslutit tändningslåset skulle jag i ditt fall gissa på spolen dock!
Går det att mäta tändspolen på någe vis? tror inte det är soppapumpen eftersom den startat och går att gasa med så länge man maler men sen dör den verkligen med en gång när man släpper nyckeln. testade att bara mala till en snabbis några gånger för att sen starta den men blev ingen skillnad, den borde ju hja sprutat in mer soppa då i så falll så den skulle gått längre?
Motorfästen XC60 -17

Du har ett hydrauliskt också men det byter m[…]

945ltt 96 Hög CO på tomgång

Se bild: CO vid tomgång för högt, […]

Anliggande frambroms 740

Jag har två bromsslangar/ok så ingen a[…]

Service Peugeot 107 2007

Vart ock hämtat filter, nu väntar jag ba[…]