Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena. skaffa mig precis en 460 gl 94:a som vajern till huven är av på.
Är det någon som vet hur man kan få upp huven utan denna?? via grillen kanske??

huvlåste hade rostat fast och fick helt enkelt kapa all plast som va i vägen och sedan skruva loss huvlåset.. Det tog tid men d funkade.. :D
Senast redigerad av 1 Christian_Miguel, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av #27
Vet du vart den gått av någonstans? så att den inte har gått av vid handtaget i bilen för då kan man ta en poligrip eller något och dra i vajern..
Användarvisningsbild
av vetten
Svårare på en -94 som ju har grillen integrerad med huven, men den erfarenhet jag har av vajern när den går av är att det sker under huven om inte så är fallet så kan du kanske komma åt den under vänster framhjul innanför innerskärmen, det är ju två lås på huven ett på vardera sidan om kylaren som man med ganska stort besvär och bra lyse plus nått långt smalt och hårt en lång mejsel kanske så brukar det gå att frigöra låsen ett i taget det blir ett :twisted: pillande iallafall :shock: går det inte att få bort själva grillen på nåt sätt för då blir det ju lättare att komma åt. På mina 440-in som ju har separat grill så är det betydligt lättare så du får nog räkna med ett helt gäng av svordommar och diverse strul tyvärr :cry: det är ju inte heller säkert att vajern är av utan att det lilla klips som man spänner fast vajerhöljet med har gått sönder har varit med om det en gång men det är lika mycket bök för det :x

vetten
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]