Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En kompis köpte ett liknande bygge i somras. å jag känner igen den där fördelaren. kan inte säga om det va exakt den. men de var inget jag sett tidigare iaf.
Det satt även en speciell bränslepump med elektronik som justerade bränsletrycket efter behov med klocka som visade exakt vad den höll på med.
Laddade ca 1.2bar stabilt från 2500 till 4500rpm sen small det till och alla mätare hoppade nästan i botten ;)
Kloge: har kollat på en sådan fördelare, den kostar nästa lika mkt som jag köpte hela bilen för.. I sommar när mitt andra projekt rullar ut ur garaget så kommer 242 att rulla in, å då har jag funderat på att byta ut tändsystemet till ett eftermarknads sprut.

Frria: OBS det är ej min fördelare på bild, jag har brytarlöst.
Min laddar 1,1bar också från 2500 - 4500rpm stabilt fast utan att de smäller å mätarna hoppar i botten.
ja menar fördelaren som länkades till som kostar runt 4 lök.
Efter 4500rpm gällde det att vara med om man fortfarande höll full gas, för då började bakvagenen hitta diken och andra spännande saker. och så lämnade den däcken i form av ränder på asfalten efter sig... ;)
123 Ignition is the shit!
Jag satte dit en på min traktor med B16 motor. Stor skillnad och med tanke på din trimmade bil så tror jag att det är värt kostnaden.
På min traktor så satt dessutom centrifugalvikterna fast så inte konstigt att den var svårstartad och gick dåligt.
Din kurva är anpassad till original B21 så det är inte många rätt där med din trimmade maskin

http://www.maskinisten.net/viewtopic.ph ... k#p1089171
Hej läste detta. funderar på att byta min antika brytare mot ett brytarlöst system Passar det med ett från en 240 86a med förgasare? Kan man fortfarande ställa tändpunkt då? Jag har altså en B21a -79a. :???:
DennisCA's Volvo 850 -97

Det ser ut så, jag hittade på Skandix […]

Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]