Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Allinug
Du kanske hade någon slags "balans" mellan luft och bränsle innan du fixade tjuvluften, och när du fixade så att det blev tätt så rubbades balansen. Är luftfiltret OK så att det blir tillräckligt med luft nu? Drar den mindre bränsle nu?
Användarvisningsbild
av Frrla
Alla filter ny-bytta till original också.
ja det är ju det jag är brydd över. försökt ställa soppan med skruven på tallriken utan framgång.
Stiften är ljusbruna på glt:n, den går 70-75 mil på 60L om man kör som folk.

kritvita stift på 230in som går jämnare. men den tar aningen mer bränsle. kanske pga kolvbultsknack och lite andra tråkiga motorljud eftersom jag föröker döda den samtidigt. men innan mina sena växlingar gick den runt 65 mil på 60L
Ingen direkt förbättring efter byte av stift och luftfilter. Kanske går lite jämnare vid acceleration men hacken vid motorbromsa vid kall motor kvarstår. Ska ta nån dag och gå över alla slangarna till insuget och vevhusventilationen. Sprutade lite startgas runt slangarna där men kom ingen vart. Ser jag inget mystiskt där får jag väl göra rent spjällhuset.
ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. […]

Motorfästen XC60 -17

Du har ett hydrauliskt också men det byter m[…]

945ltt 96 Hög CO på tomgång

Se bild: CO vid tomgång för högt, […]

Anliggande frambroms 740

Jag har två bromsslangar/ok så ingen a[…]