Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mogge
Hej, har ett problem med min 77:as 244 ( b19A)

Hade kört den hem på lunch, skulle starta den för att åka till jobbet.
När jag startade den så lyser Amp samt varningen för handbromsen, bilen dör senare för mig, verkar inte ladda.....
Har bytt generator samt kol, bilen vill ändå inte gå, startar inte heller nu....har bytt batteri oxå....

Tacksam för råd och tips. Mvh// Mogge[/quote][/b]
av Ebbe
Går startmotorn runt? Ström fram till tändspolen? Får du fram gnista till stiften? Får du fram bensin?
Lossat på nån kabel när du bytte generator och sen inte satt dit den ordentligt alt. råkat lossa nån kabel omedvetet?
Eftersom du har förgasare kan det inte bli så mycket fel.
Hör gärna av dig med en lägesrapport!
MVH
Ebbe
av mogge
Har nu fått bilen att starta igen, men den går bara på batteriströmmen, har kollat alla jordpunkter och kabelanslutningar utan att finna något fel.
Eftersom jag tagit en generator från en fungerande bil så kan det ju ej vara den..., amp lampan samt hanbromsvarningen lyser fortfarande och batteriet får ej någon laddningström som det verkar.

Kan det vara laddningsreläet som spökar , eller?

Tacksan för all hjälp jag kan få..

Ps. har kollat släpvagnskontakten samt strömställaren til hel/halvljus och dessa verkar vara ok. Ds.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Laddningslampan tar med sig en del andra lampor när den lyser, så det är nog nåt med laddningen ja...
Gammal generator med relä på innerskärmen? Är det en Bosch är det bara att byta till kolhållare med inbyggd regulator.
Lampan ska lysa när tändningen är på, kolla så den slocknar om du lossar D+/61 på generatorn.
av mogge
Har nu hittat felet, avskavd kabel till laddningsreläet på höger innerskärm...

Nu går pärlan igen :D

Tack för hjälpen....//Mogge

Han som söker,han letar och han som finner han hittar..
Missljud AC (kompressor bytt)

Hej, Jag lämnade in min S60 D5 -12 för […]

Fel efter byte VVT

Gjorde om, tog bort rem och nollade motor med tolk[…]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Kollar på första bil åt dött[…]

Bruksanvisning V90 2017 .