Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av adde66
Har fått elfel på min 245 -79. Vindrutetorkare, kupéfläkt, cigarettuttag, varningslampor mm fungerar inte när motor går. När jag vrider nyckeln tills tändningen är på fungerar allting , men när jag vrider nyckeln till startläge och motorn hoppar igång allting slutar fungera. Någon som har råkat ut för liknande fel? Har kollat alla säkringar.
av Volvo264GLE
Tänker glappt tändningslås.. om du efter startat bilen och släppt nyckeln vrider den lite framochtillbaka (inte så du stänger av bilen) blir det bättre då?
av adde66
Volvo264GLE skrev:Tänker glappt tändningslås.. om du efter startat bilen och släppt nyckeln vrider den lite framochtillbaka (inte så du stänger av bilen) blir det bättre då?
Tack för tipset! Vrider jag tillbaka nyckeln lite så funkar allting!
av Amarace
Då är det plastkontakten bak på tändnignslåset som är glappt, sitter med två skruvar. Bara o byta så fungerar det bra igen sedan :)
av Volvo264GLE
Haha! Aldrig har jag träffat så rätt så snabbt! Har själv samma problem på min -88 GLT :wink: men har inte haft tiden till att fixa det..
av adde66
Amarace skrev:Då är det plastkontakten bak på tändnignslåset som är glappt, sitter med två skruvar. Bara o byta så fungerar det bra igen sedan :)
Tack för tipset! Var köper man plastkontakten?
Volvo 240 B230F går fettigt

Har du flyttat över spridarna från gaml[…]

Kan även vara värt att lossa innersk&aum[…]

Nordic Plus vs Ultra

Hejsan Vad är egentligen skillnaden mellan No[…]

Jordpunkt V70-12

OK, det var om du skall ge starthjälp med sta[…]