Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mr_west66
Det vill jag å veta :) jag monterade in ett sportluftfilter i dag, har inte provat bilen än efter det.
av volvo_440_dl
skriv sen.... e du snäll
av mr_west66
Hej, nu har jag tagit slö högen ut på en lite längre resa, och nej, sportluftfiltret jag monterade hjälpte inte! kanske om man monterar dit ett grövre avgas system så den kan andas lättare?
av volvo_440_dl
har ingen aning, men de borde väl va så. annars om man vill gå långt kan man väl byta motor?
av mr_west66
Hej, motorbyte på en bil som e nyare än 87 e svårt, jag ringde runt å frågade för ett tag sedan så jag ville sätta in 2,0liters motorn i min, men detta går ej, då Volvo måste skriva ett intyg om att just den bilen e gjord för den motorn. Vilket dom INTE gör :(
Användarvisningsbild
av mrsniper
Jag har ett 2 tums avgasrör med 2 3/4 tums slutrör och sport dämpara på min. Jag tyckte att det gjored en förendring. Den låter fränt i alla fall.
av Cicaro
det GÅR alltid att byta motor, sen kommer ju trasslet med att få den regbessad och allt det. Och att låta nån firma byta motor lär vara rätt dyrt med tanke på att det är rätt mycket jobb. Har inte bytt motor själv på nån 440/460 även om jag varit med och byggt om en del bilar. Frågan är till vilken nytta ni vill byta motor? Fast jag knaske är lite tråkig efterosm jag mestadels använder bilen att åka t.o.r. jobbet och dyl och främst eftersträvar att ha en bil som ALLTID startar och funkar felfritt :) Vilket 460 är den bil som tjänat mig längst utan smärre problem, enda felet var när tändsystemet brann i sommarhettan som var nu senast.
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]