Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Rådlös skrev:Kan du beskriva lite mer vad du har emot värmaren? Vilket fabrikat och typ? Är den t.ex rostig, läcker den, saknas delar etc. etc? Har du kanske en bild?

hej rådlös

jag har inget alls emot denna här värmaren........jag tycker bara att den känns lite otrygg efter att den har varit ur bruk så många år det känns lite osäkert att starta upp den rakt av bara........lite jobbigt läge om något går på tok & jag får en motorrums brand på halsen nopp inga bilder men jag kan fixa det om du vill & luska reda på fabrikatet typ osv osv
På min fd 240 88b eftermonterade jag volvos 52 mm varvräknare. Länge sedan nu :shock:
Det fanns en fördragen röd-vit ledning från tändspolen bakom huvudinstrumentet till höger. Om jag minns rätt. :wink:

Varvräknaren i övre vänstra positionen:
Bild
Bilden tagen när bilen bara var ett par år gammal...

Som någon påpekade funkar det med piratmätare men sargen kan vara något för hög på vissa mätare. (Var fallet med voltmätaren längst ut till höger.)
Camel skrev:På min fd 240 88b eftermonterade jag volvos 52 mm varvräknare. Länge sedan nu :shock:
Det fanns en fördragen röd-vit ledning från tändspolen bakom huvudinstrumentet till höger. Om jag minns rätt. :wink:

Varvräknaren i övre vänstra positionen:
Bild
Bilden tagen när bilen bara var ett par år gammal...

Som någon påpekade funkar det med piratmätare men sargen kan vara något för hög på vissa mätare. (Var fallet med voltmätaren längst ut till höger.)
okej jättebra & tusen tack för det tipset :D
ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]