Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonas88
Hej!

Har ett problem med min körriktningsvisare, ibland så slutar den fungera helt & hållet. Endast varningsblinkersen (VB) fungerar. När jag kör i igång VB sen stänger av den. Efter det fungerar blinkersen som vanligt igen. Så det är precis som om den hänger sig.

Detta har hänt med rätt täta intervaller de senaste dagarna.
Tacksam för hjälp.

MVH Jonas
av mr_west66
Hej, jag skulle testa att byta blinkrelät, eller på något vis testa detta om det fungerar som det ska.
av Jonas88
var exakt sitter blinkrelät då?

Jag vet var reläna sitter men vet inte vilket av dem som är blinkrelät.

Mvh Jonas
av mr_west66
hmm, jadu, det vet jag inte säkert, det du kan göra är att sätta igång VB och lyssna vart det sitter, sen om det sitter flera stycken på samma ställe, så känner du bara efter vilket det är,
av Jonas88
sitter blinkrelät i motorrummet eller inne i kupén? :oops:
jag kan inte hitta det i reläboxen i motorrummet vid vindrutetorkarmotorn.

tacksam för snabbt svar.
Användarvisningsbild
av vetten
Det sitter några relän under instrumentbrädan också alldeles bredvid rattstången, om du tar bort skyddet under och krånglar dej in så borde du se dom, vet inte om det är blinkrelät men det borde du ju märka om du har varniningsblink på

vetten
av Cicaro
om jag inte minns helfel så ska du leta efter blinkerrelät i relädosan i motorhuven(högst upp till höger) har för mig blinkerrelät sitter där på min 460a med 2.0litarn från 1994 iaf...
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]