Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo742
Hur mycket bensin drar en B23A vid E4:a körning, stadskörning och blandat?
Vad brukar det vara för växellåda hos dem?
av Amarace
Hur långt är ett snöre? Manuell overdrive/femväxlad, blandad runt litern.

Fanns med M45 (4växlad), M46 (Overdrive), M47 (5-växlad), BW55 (trestegs automat), AW70 (fyrstegsautomat) beroende på modell och år.
av 245an
Amarace skrev:Hur långt är ett snöre? Manuell overdrive/femväxlad, blandad runt litern.

Fanns med M45 (4växlad), M46 (Overdrive), M47 (5-växlad), BW55 (trestegs automat), AW70 (fyrstegsautomat) beroende på modell och år.
hahaha snöret kan va långt ;)

sen beror de på hur motorn mår!
men de bästa e la å räckna på ca1liter milen visst du kan få ner den te säkert 0,8 -0,9 men som sagt beroenden låda som amarace sa
sen e de klart att om du trycker gasen genom golvet så kan du nästan räckna 1,2 1,4 direkt
av victooory
Jag körde min 244 -81 med B23A och OD på exakt 0,8 på långkörning med läckande tank. Stadskörning kan den dra precis hur mycket som helst beroende på hur korta sträckor man kör (och hur mycket tanken läcker...). Skulle säga att den vid blandad körning ligger kring litern.
av Amarace
Hasse63 skrev:Längden på snöret kan man få om man tar och viker det dubbelt och sen tar längden gånger två.

hehe....

En parantes bara, för den som inte förstår (vilket jag vet att du gör :) )

Längden på ett snöre, inte det snöret 8)

(alltså om man frågar vad är längden på ett snöre, finns det inget snöre specifierat och därmed finns inget rätt svar :) För att det inte finns nog med information i frågan )
Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]

Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]