Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lithen
Som vanligt på bilforum skriver bara folk om problem med sina bilar och det är ju inte så konstigt.
Men jag är så jäkla nöjd med min 240 -89. Det är en riktig tomhylsa så det är inte så mycket som kan krångla.
Den känns oförstörbar. För mig som är bilhypokondriker är det underbart. Åkte BMW förrut men det höll på att ruinera mig..
Åker man en fin 240 så får man många uppmuntrande kommentarer när man tankar, parkerar etc. etc
av 245an
jo visst är det rena rama pansarvagnar:D
visst kollar folk lite på en å så min ena 245a ska höjjas lite till e la inte direkt att folk kommer fram på macken å säger va fin;)
å den andra 245a pickuppen den får man många roliga blickar på! folk liksom skrattar å ler när dom kör för bi på motorvägen å sådär ;) sen tror nog väldigt många att det är en a-traktor spricelt nu när jag har en halv lgfsktylt ibakrutan

i våran familj rullar de BARA volvo nu! 2 st 245or,en 945a, en 965a, en 245 pickup förlängd å en pv dok har den stått still i 25år
TACK för att volvo finns!!
av rd350
Som bilmek ser man givetvis till att närmsta släkten kör Volvo! Då kan man leva ett bekymmersfritt liv. 240n är intressant då den hann bli veteranbil innan den gjort sitt som vanlig bruksbil, tänk så många som fortfarande rullar dagligen. Har också tänkt den tanken att ingen gör en tråd om hur bra deras bil är! Får väl berömma min stackars vinterbil, 240 -88a utagen ny av farsan i November 87 har gått i stort sett klanderfritt sedan dess. (nu räknar jag inte med upprostade bensintankar, dåliga avgassystem och annat elende som kan drabba alla bilar)
Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]

Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]