Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hittade 2 broms-klossar som va nästan helt oanvända, som ja monterade på min fram. då är de ju onödigt att köpa 4 nya tycker man. så undrar om detta är per sida, eller om de är alla 4 klossarna fram
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv ... VO-659314/
Ja jag vet att man skall byta axelvis. blir skillnaden i bromsverkan för stor köper jag självklart så de blir lika :)

samma sak gäller handbromsen. men då vill man ju ha båda sidor bak, så man inte står där å ska rennovera en sida och sen måste vänta på mer delar.
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv ... VO-669860/

anledningen till att jag frågar är för de är 12 mil till stan. och låter då min mor eller mormor köpa åt mig när de ska ner någon gång varannan vecka.
Och då gäller det att man har rätt artickelnummer nedskrivet med rätt antal x de skall köpa av denna osv annars blir de garanterat fel och man får vänta - planera andra mekarkvällar i onödan.

visst kan jag handla själv på orten men det är dubbelt så dyrt + att man jobbar så har man inte tid innan de stänger...

Tack för svar :)
Det är kompletta satser per axel, dvs 4 bromsklossar resp HB-backar för både hö & vä. Samma med monteringssatserna. Skivorna säljs däremot styckvis förutom de slitsade sportskivorna som säljs i par. Nu är det ju över 10 år sedan jag handlade bromsdetaljer till en 240 men det var så när jag handlade till mina bilar i våras samt alla gånger tidigare genom åren man handlat bromsdelar på tema.

/John
ett tips bara är att biltemas bromsbackar kan vara (för små) så att pinnen mellan de är för kort. allt annat passar perfekt men bromsbackarna kan vara små. men det går att lösa genom att linda ståltråd på pinnen där bromsbackarna ligger mot de
Mvh volvo24579
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]