Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ettan123
Tjenare, har en volvo 244 årsmodell -75, har lyckats slarva bort nyckeln å rattlåset är i, bor på lanne så man behöv som int lås, men nu gjord ja de, å vet int hur man ska bära sig åt, någon som har något förslag? kommer ju in i bilen å allt, ska man borra upp låse eller va tyck ni? Tack på förhand.
av Rådlös
Prova med en auktoriserad Volvoverkstad/tillbehörsförsäljning. Om du kan bevisa att du äger bilen så kan dom ta fram en ny nyckel. (Förutsatt att den inte är för gammal?)
av ettan123
jo men jag bor som 15-17 mil till närmaste volvo, så det borde finnas en lösning, måste flytta bilen då den ska in i garaget
av ettan123
Ingen som har en sprängskiss om hur man byter tänningslås då? jag har en till 240 utan motor å som är skrot, men den har tänningslås med nycklar, hur gör jag för att byta tänningslåset till den fungerande bilen?
Användarvisningsbild
av maccus
ettan123 skrev:Tjenare, har en volvo 244 årsmodell -75, har lyckats slarva bort nyckeln å rattlåset är i, bor på lanne så man behöv som int lås, men nu gjord ja de, å vet int hur man ska bära sig åt, någon som har något förslag? kommer ju in i bilen å allt, ska man borra upp låse eller va tyck ni? Tack på förhand.
uppge ditt regnr så kan volvo beställa fram nya nycklar till dig ca 500 kr per nyckel kostar det
av sicnarf
Men du,han sa precis att han var 17 mil från en aktoreserad Volvo verkstad. Kan man skicka efter sånt menar du? Det tror jag inte.
Ettan 123 ,om du googlar - Hur man byter tändningslås på 240 så hittar du lite att läsa där. Kolla på youtube med. Det kan finnas nån film där som visar sånt.
Användarvisningsbild
av maccus
sicnarf skrev:Men du,han sa precis att han var 17 mil från en aktoreserad Volvo verkstad. Kan man skicka efter sånt menar du? Det tror jag inte.
Ettan 123 ,om du googlar - Hur man byter tändningslås på 240 så hittar du lite att läsa där. Kolla på youtube med. Det kan finnas nån film där som visar sånt.

sicnarf

du jag läste fel & missade detta med 17 mil......men & tagga ner dig lite nu & mitt svarsinlägg det var skrivet till Ettan 123 & INTE till dig så så varför tar du & hetsar upp dig för om jag nu råkar att missa någon liten detalj i mitt svar :-(O) & det är väl TS isf som ska kommentera mitt svar på frågan om han nu inte är nöjd med mitt svar/tips för det är ju knappast din uppgift att tillrättavisa mig........eller har du kanske utsätt dig själv till någon typ av Forum Polis här inne eller vad tror du att du sysslar med här inne ??........så låt du Moderatorn/Admin eller TS sköta om dom sakerna i framtiden med att tillrättavisa folk här inne för detta är inte ditt jobb

ha en trevlig kväll
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
Vad fan är problemet!
Forumet är till för att hjälpa folk skärpning!

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]